sábado, 28 de abril de 2012

Euskal Herrian Urkide eskola izan da Adimen anitzen metodologiaren alde egin duen lehena


Orain dela urte batzuk Urkide Ikastetxean inork ez zuenADIMEN ANITZAK (Inteligencias Multiples) teoriari buruz ezer ez entzun.
Metodologia hau pixkanaka-pixkanaka joan zen klaseetan ezartzen. Lehenengo Bartzelonako Montserrat Ikastetxetik hartu zuten adibidea. Geroxeago irakasleei formatu behar izan zitzaien metodologia hau praktikan jartzeko: “ez zen problemarik egon, ohituta daude birziklatze arauarekin”.

Beraz, orain dela hiru  urte bete, praktikan jarri zen aipatutako ADIMEN ANITZAK metodologia hau. Momentuz bakarrik jarri da martxan Matematika ikasgaian. Modu hontan, ikasleek ahozko moduan argitu behar dituzte ariketak eta gero taldean adostasun  batera iritzi. Beste irtenbide batzuk erabiltzen dituzte Urkiden: kubo manipulatiboak, hauen bidez logika ukimena erabiliz lantzen da.
Isabel Orbañanos, ikastetxeko zuzendaria, azaltzen duen bezala, metodo honen gakoaIKASKUNTZA KOOPERATIBOAn datza: ikasleak talde txikietan antolatzen dira, programa informatiko batek agintzen dituen aldagai batzuen bidez. Modu hontan, mugak sahiesten dira: ez dituzte ikasle lotsatiak ikasle kanporakoiekin esertzen.
Hurrengo proiektua zera izango da: ikasleak gai bat landuko dute ADIMEN ANITZAK deskribatzen dituen sortzi inteligentzien bidez (linguistika, logika-matematika, espaziala, musikala, gorputz-zinestesikoa, intrapertsonala eta naturalista. Bertan aurrera eramaten dituzten ekintzak ikusi nahi izanez gero bere webean dena azaltzen dute
ADIMEN ANITZAK metodologia dituen abantailen artean, zera zehaztu dezakegu:
1.           Ikasleak hobeto ulertzen dituzte ideiak
2.           Klaseetan sortzen diren gatazkak murriztu egiten dira
3.           Ikasleen arteko elkarbizitza hobetzen da

No hay comentarios:

Publicar un comentario