Howard Gardnerrek sailkatutako zortzi inteligentzia motak
ezaugarri jakin batzuk dituzte. Hurrengo
taulan (Developing Students'
Multiple Intelligences. NICHOLSON-NELSON,
K. ( New York: Scholastic Professional Books 1998).
inteligentzia
mota jakin bat duten ikasleek izan ohi dituzten ezaugarriak argi azaltzen dira.
Normalean ikasleek bi arlotan destakatu ohi dute.
|
arloa
|
Hurrengoan
destakatzen du
|
Gustoko du
|
Hobeto ikasten du
|
|
Linguistikoa
|
Hitzen bidez
pentsatzeko habilidadea du. Hizkuntza erabiltzen duesanahi konplexuak
adierazteko eta jasotzeko.
|
Irakurtzea, Idaztea,
ipuinak kontatzea, hitz egitea, memorizatzea, puzzleak egitea.
|
Hitzak irakurtzen, entzuten eta ikusten,
hitz egiten, idazten, disakutitzen eta eztabaidatzen.
|
|
Logiko-matematikoa
|
Kalkulatzeko,
kuantifikatzeko, arrazonamendu logikoa erabiltzeko habilidades, Horrez gain,
premisak, hipotesiak eta pautak
ulertzeko erreztasuna du.
Operazio matemático zailak ebazteko erreztasuna du.
|
Problemak ebaztea,
zenbakiekin lan egitea eta experimentatzea.
|
Pautak eta elazioak
erabiliz, sailkatuz, abstraktuarekin lan egiten.
|
|
Espaziala
|
Hiru dimentsiotan
pentsatzeko habilidades. Barne zein kanpo irudiak rekreatzeko, aldatzeko
gaitasuna . Grafikoak kodifikatzeko eta produzitzeko gaitasuna.
|
Diseinatu, marraztu, eraiki,
sortu ameztu, marrazkiak begiratu, mapak eta grafikoak irakurri . Puzzleak
egin, gauzak imaginatu.
|
Marrazkiekin eta
koloreekin lan egiten, Gauzak bisualitzatzen bere begi mentalaren bidez,
marraztuz.
|
|
Gorputz-Kinestezikoa
|
Objetuak maneiatzeko
habilidades. Muskuluak modu harmonikoan erabiltzeko gaitasuna. Oreka fisikoa,
azkartasuna, flexibilitatea eta sentsibilitatea ukimenean
|
Mugitzea, ukitzea,
dantza egitea, antzerkia egitea, eskulanak egitea, gorputz hizkuntza.
|
Ikutuz, mugituz,
informazioa gorputz sentsazioen bitartez jasoz.
|
|
MUSIkALa
|
Tonua, melodía,
erritmoa eta entonazioa jasotzeko.
|
Abestea,
Instrumentuak jotzea, musika entzutea
|
Erritmoak, melodiak
edo abestiak erabiliz. Musika entzunez
|
|
INTERPERtSONALA
|
Pertsonak ulertzeko
eta eurekin interrelazionatzeko gaitasuna. Lideratzeko antolatzeko,
komunikatzeko konfliktoak konpontzeko eta saltzeko gaitasuna.
|
Lagunak izatea, jendearekin
hitz egitea, jendearekin batzea
|
Konpartitzen, konparatzen,
erlazionatzen, elkarrizketatzen, kooperatzen.
|
|
INTRAPERTSONALA
|
Norbera bere burua ulertzeko gaitasuna. Norberaren alde ahulak eta
sendoak errekonozituz eta helburuak ezarriz.
|
Bakarrik lan egitea,
erreflexionatzea, norberaren interesak jarraitzea, autodisziplina sustatzea.
|
Bakarrik lan eginez,
proiektuak norberaren erritmora eginez, espazioarekin eta hausnarketak
eginez.
|
|
NATURALISTA
|
Natura ikuskatzeko
habilidadea eta horren legeak ulertzeko gaitasuna izatea. Flora eta fauna
sailkatuz.
|
Narturan parte
hatzea, sailkapenak egitea.
|
Gune naturalean lan
eginez, Animaliak eta guneak exploratuz, landareei buruz ikastean.
|












No hay comentarios:
Publicar un comentario